Laatste Nieuws
Laatste Nieuws →
Wij voeren actie voor goede huisartsenzorg
Van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli voert onze praktijk, samen met alle andere huisartsen in Nederland, actie om aandacht te vragen voor de druk op de huisartsenzorg. Dat doen we in het belang van al onze patiënten. We vinden dat in Nederland iedereen terecht moet kunnen bij een huisarts. Maar dat staat onder druk. De werkdruk in de huisartsenzorg is hoog en wanneer we patiënten verwijzen naar het ziekenhuis en de ggz zijn er vaak lange wachtlijsten.
Meer →Laboratorium Dokters&Diagnostiek en Zilveren Kruis e.a.
Laat u in onze praktijk bloed prikken EN bent U verzekerd bij Zilveren Kruis, De Friesland, Interpolis, FBTO, Pro Life of ZieZo? Dan ontvangt U vanaf 1 april 2022 een nota van Infomedics. Deze stuurt u op naar uw zorgverzekeraar. Als de zorgverzekeraar het geld naar u heeft overgemaakt, betaalt u de rekening aan Infomedics. Bij vragen kunt u contact opnemen met 076 – 504 55 88.
Meer →Medicijnen ophalen Wessem tussen 11.00 en 12.00 uur
Als u dat aangeeft kunt u uw medicijnen ophalen in Wessem.
Meer →Vragen over Jodiumtabletten en nucleaire straling
Vanuit de overheid zijn eerder aan mensen tot en met 40 jaar en wonend in een straal van 100 km van een kerncentrale Jodiumtabletten verstrekt, om bij een kernongeval schade aan de schildklier te voorkomen / beperken. De kans op schade is het grootst bij jongeren. Het advies wanneer deze in te nemen wordt gecoördineerd door de overheid. Er is geen overheidsadvies aanwezig om nu Jodiumtabletten aan te schaffen.
Meer →Corona-vaccinatiebewijs en registratie booster
Op donderdag 23 december 2021 heeft onze praktijk boostervaccinaties gezet. Indien u nog geen QR-code heeft van uw derde prik EN bij onze praktijk de boostervaccinatie heeft gehad, lees dan verder hieronder. Wilt u een bewijs van vaccinatie(s) dan kunt u terecht op de website https://coronacheck.nl/nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U dient uw nieuwe vaccinatie wel eerst toe te voegen.
Meer →Patiëntenpanel: reacties vragenlijst november 2021
Eind 2020 zijn wij gestart met een Patiëntenpanel, met als doel verbetering van de de kwaliteit van onze zorg. In november 2021 is de 3e vragenlijst verstuurd naar de aangemelde deelnemers. De respons was 92%, waarvoor dank! Uiteraard hopen we op nog meer deelnemers. U kunt zich hiervoor aanmelden elders op onze website, of via de assistente. Lees hieronder kort samengevat de resultaten:
Meer →Gebruikt U langdurig (meer dan 8 weken) maagzuurremmers?
Denk aan omeprazol, pantoprazol, lansoprazol, esomeprazol. Zo ja, dan kunt U het aankomende half jaar mogelijk vragen van onze apotheekmedewerkers krijgen over dit gebruik.
Meer →Prepit: recepten waar niet alleen jij blij van wordt, maar ook de planeet.
Lekker eten en tegelijkertijd je milieu-impact verkleinen? Prepit helpt je graag op weg met lekkere en gemakkelijke recepten.
Meer →Meegeven medicatie of verstrekken medische info aan derden!
Vanwege privacy-wetgeving mogen wij alleen aan u persoonlijk uw medicatie of medische gegevens verstrekken. Niet iedereen is echter in staat om deze zelf op te halen of op te vragen . Wilt u iemand anders hiervoor machtigen, dan vragen wij u hiervoor een verklaring in te vullen.
Meer →Uitnodiging deelname patiënten-panel Huisartspraktijk Dansen Kessels
Voelt u zich betrokken bij onze huisartspraktijk en wilt u enkele keren per jaar meedenken of uw mening geven over nieuwe ontwikkelingen of de huidige stand van zaken? Meld u zich dan nu aan voor ons patiënten-panel. Door uw ervaringen, behoeften en wensen met ons te delen, kunnen wij onze zorg steeds beter maken.
Meer →Regel Uw Zorg online
Via onze website (knop naar patiëntenomgeving), of via de Uw Zorg online App kunt u online afspraken inplannen, vragen stellen of herhaalrecepten aanvragen.
Meer →Online inzage in uw dossier per 1 juli 2020
Hoe kunt u elektronische inzage in uw dossier hebben: 1. Door een digitaal afschrift te vragen, het bestand wordt dan op uw USB-stick gezet! Zie aanvraagformulier op onze website bij Praktijkfolders & Formulieren . 2. Door gebruik te maken van onze digitale patiënten-omgeving ( om aan te melden zie hieronder). Hiermee kunt u uw dossier direct inzien! Deze optie is helaas nog niet beschikbaar; hier wordt aan gewerkt.
Meer →Kinkhoestvaccinatie bij zwangeren
Vanaf 16 december 2019 krijgen zwangere vrouwen de 22 wekenprik aangeboden.
Meer →Vertraagde levering medicijnen (nazendingen)
We merken dat de levering van medicijnen steeds meer vertragingen geeft. Dit is een landelijk probleem. Wat betekent dat voor ons en voor U?
Meer →Testen op prostaatkanker nodig?
Via THUISARTS.nl is het mogelijk om m.b.v. Keuzehulp u te helpen kiezen of u zich wel of niet wilt laten testen op prostaatkanker.
Meer →Praktijkregels
Spreekuren zijn op afspraak. Op werkdagen kunt u dagelijks telefonisch een afspraak maken tussen 8.00 en 10.00 u. Belt u na 10 uur, dan kunt u in principe niet meer dezelfde dag terecht. M.u.v. spoed natuurlijk!
Meer →Voorkom onverwachte kosten bij uw zorgverzekering!
Wat kunt u doen om onverwachte kosten te voorkomen? Heeft u een verzekering met een eigen risico-bedrag? Dan moet u dit bedrag eerst ieder jaar opnieuw betalen voordat de overige kosten van dat jaar vergoed worden.
Meer →Waarom wij verzoeken om (jaar-)recepten van de specialist?
Om recepten te kunnen verlengen in de apotheek zijn we verplicht om een geldig recept van de voorschrijvend arts te hebben. Een geldig recept is niet ouder dan een jaar.
Meer →Klachtencommissie
Uit de patiënten-enquête van onze apotheek is gebleken dat niet iedereen weet waar u met uw klacht terecht kunt en hoe we met uw klacht omgaan.
Meer →Verzamel mobieltjes en cartridges
Heb je thuis of op het werk nog lege cartridges of oude mobiele telefoons liggen? Gooi deze niet weg, maar doe ze in de CliniClowns Box in onze praktijk!
Meer →Keuringen
Moet u een keuring laten verrichten, overleg dan altijd even met onze assistente of dit mogelijk is binnen onze huisartsenpraktijk.
Meer →Uw toestemming nodig voor uitwisseling gegevens
Als u in het ziekenhuis een afspraak heeft met een specialist, of op een avond of in het weekend terecht komt bij een waarnemend huisarts op de huisartsenpost, dan wil deze u zo goed en deskundig mogelijk behandelen.
Meer →Met uw kind op reis
De GGD vraagt uw aandacht voor het volgende: ‘Met uw kind op reis’
Meer →